Zoekmachine optimalisatie

Het internet is een warboel aan websites die net als u dezelfde diensten verlenen. Om de online strijd aan te kunnen gaan met uw concurrenten, "beter vindbaar zijn", is het van belang dat uw website geoptimaliseerd is voor zoekmachines. Dat wil zeggen dat uw website een hoge positie met geoptimaliseerde trefwoorden in de resultaten van een zoekmachine behaald.
Zo'n positie zorgt voor meer relevante bezoekers en resulteert in hogere conversies.

Het optimaliseren van een website gebeurt op verschillende niveaus: inhoud, techniek en zoekmachine populariteit. Voorbeelden hiervan zijn:

  • De gehele content op de website (ALT Tags, Trefwoord dichtheid e.d.).
  • Script gerichte optimalisatie (zoekmachine vriendelijke URL's, opbouw van script).
  • Adverteren via Google Adwords (betaald adverteren op bijvoorbeeld geografische en trefwoord gerichte zoek handeling).
  • Inzetten van Social Media netwerken (bloggen en posten van content).
  • Link Building (verspreiden en opnemen van links op de website).

Inhoud

Eén voorbeeld van het optimaliseren van de inhoud (content) voor de website wordt gedaan door het bepalen van trefwoord dichtheid.
Deze methode houdt in dat de belangrijkste zoekwoorden voor uw website/pagina worden vastgesteld. Nadat de trefwoorden zijn bepaald laten wij deze n.a.v. een berekening een aantal keer terugkomen in de tekst. Hiermee behaal je een bepaalde dichtheid wat door zoekmachines gezien wordt als relevant tekst.
Het copywriten van de tekst is één van de vele methoden dat wordt gebruikt bij het optimaliseren van de inhoud.

Techniek

De website wordt technisch zo opgebouwd dat deze door zoekmachines zo optimaal mogelijk geïndexeerd kan worden. Hierbij houden wij ook rekening met de de laadttijd van een pagina. De laadttijd bepaald mede de positie van uw website in de resultaten.

Zoekmachine populariteit

Door het bouwen van link-populariteit ziet de zoekmachine het verband tussen uw website en andere relevante websites. Samen met de inhoud van een website is dit een belangrijke factor voor een zoekmachine om te bepalen hoe waardevol uw website is en dus hoe hoger de zoekmachine uw website in de resultaten moet plaatsen.

 

    .