Het effectief werven van klanten via LinkedIn

Geschreven door Kevin van der Peet. Posted in Blog

linkedin tips

Bij het benaderen van personen via LinkedIn kan je maar 1 keer goed doen!
Dit kan het best worden gedaan door het versturen van een gepersonaliseerde boodschap/ bericht die afgestemd is op de ontvanger.

.

Bij het benaderen van personen via LinkedIn kan je maar 1 keer goed doen!
Dit kan het best worden gedaan door het versturen van een gepersonaliseerde boodschap/ bericht die afgestemd is op de ontvanger.
Dus gebruikmaken van een standaard LinkedIn bericht is uit den boze!
Als je wel gebruik maakt van een standaard bericht kan dit overkomen als "lui" of "dat je niet echt geïnteresseerd bent in de persoon".


Tips om je bericht goed en gepersonaliseerd op te stellen:

  • Je onderwerp moet pakkend en persoonlijk zijn. Dit is het eerst wat de ontvanger te zien krijgt en bepaald of hij het bericht opent
  • Begin met het voorstellen van jezelf
  • Waarom je de persoon benaderd
  • Breng en schrijf je boodschap op de manier dat aanluit bij de ontvanger. Beschrijf in je boodschap niet een heel verhaal maar zorg ervoor dat de persoon (indien geïnteresseerd) een reactie terugstuurt
  • Kom zelf actief over: indien er een contactmoment of een afspraak met de persoon wilt inplannen stel je een locatie en of tijdstip voor
  • Zorg voor wat achtergrondinformatie (gespreksstof) van de persoon, zodat er bij een nieuw contactmoment een klik ontstaat